Jangan tengok je, klik laa...

Sunday, August 29, 2010

Ronda-ronda kat Temerloh...

Semalam pegi ronda-ronda dekat pekan Temerloh dalam pukul 9.00pm. Pegi dengan suami dan anak-anak. Peeeeerggghhh... punya leee ramai orang, nak paking pun susah. Memang crowded gileee. Tapi nak buat camnekan dah memang adat kalu dekat-dekat nak raya ni memang macam tu la tradisinya. Ramai orang berniaga gile-gilenya dan ramai jugek orang yang membeli belah gile-gilenye. Saje je ronda-ronda cari baju melayu anak disamping tu nak tengok jugek gelagat orang-orang Temerloh yang sekali sekala dapat tengok (bile balik kampung je) seronok jugak dia ada satu macam happening. Pasal keadaan ni jarang-jarang berlaku hanya ada pada masa-masa tertentu contohnya masa ni la, nak rayeee. Masa ni la mana-mana kedai yang biasa tutup pukul 9 ~ 10 akan tutup pukul 12.00. Hubby ku memang x suka sangat kalu crowded-crowded ni, nasib baiklah pusing sekali lagi ada paking kosong kalu tak memang dia ajak baliknyeee. Hmmm... tu la dia, kat tempat korang macam mane plak ekkk? same jugak ke? lebih kurang je kot...

2 comments:

  1. ntah. x balik kg lg. so xtau. hahaha :P

    ReplyDelete
  2. hujung minggu hari tu jalan2 temerloh gak.. :p

    ReplyDelete